8 συμβουλές βελτίωσης της αυτοσυγκέντρωσης

Η επιστημονική ομάδα The Sciencing Team παραθέτει κείμενα προς ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και δραστηριοποίηση του κοινού.

“Μην προσπαθείς να γίνεις ένας πετυχημένος άνθρωπος, προσπάθησε καλύτερα να γίνεις ένας άνθρωπος με αξία”— Albert Einstein

Η συγκέντρωση προσοχής ακούγεται κάτι πολύ απλό, όμως ο σύγχρονος τρόπος και ρυθμός ζωής το επιτρέπει πραγματικά; Σε καθεστώς απόλυτης συγκέντρωσης το μυαλό δεν επηρεάζεται από το εξωτερικό περιβάλλον ή άλλους παράγοντες, πέρα από το αντικείμενο προσοχής. Η συγκέντρωση προσοχής προσφέρει υψηλή αντίληψη, την ικανότητα να βλέπουμε την υποκείμενη αλήθεια, να πετυχαίνουμε σπουδαία πράγματα και ασύλληπτο όγκο δουλειάς.  Επιπλέον, ένα συγκεντρωμένο μυαλό μπορεί εύκολα να απομονωθεί και αυτόματα να χαλαρώσει, όταν οι συνθήκες το απαιτούν. Ας δούμε λοιπόν κάποιους απλούς κανόνες που μπορούν να βοηθήσουν στην αυτοσυγκέντρωση:

  • Περιορίστε τους περισπασμούς

Περισπασμοί, όπως τα social media, mails, gadgets αποτελούν τις βασικές πηγές απόσπασης προσοχής σήμερα. Αν και ακούγεται εύκολο απλά και μόνο να κλείσουμε τις ειδοποιήσεις ή την τηλεόραση, ίσως κάποιες φορές χρειάζεται απλά να μείνουμε μόνοι δίνοντας στον εαυτό μας τον απαραίτητο χρόνο και χώρο για να συγκεντρωθούμε σε ότι είναι σημαντικό.

  • Μην κάνετε ταυτόχρονα πολλά πράγματα

Αν και η στρατηγική να κάνεις πολλά πράγματα ταυτόχρονα μπορεί να «κλείνει» πολλές υποχρεώσεις, δεν βοηθά στην πλήρη συγκέντρωση σε κάθε εργασία ξεχωριστά, με αποτέλεσμα να χάνουμε τις λεπτομέρειες και άρα την ουσία κάθε καθήκοντος. Άλλωστε, ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι φτιαγμένος ώστε να συγκεντρώνεται σε ένα πράγμα τη φορά.

  • Βελτιώστε τις ώρες ύπνου

Βασικός λόγος απόσπασης προσοχής είναι η έλλειψη ύπνου. Οι ειδικοί προτείνουν 7-8 ώρες ύπνου κάθε βράδυ για έναν ενήλικα. Κλείσε τις διάφορες συσκευές τουλάχιστον μία ώρα πριν ξαπλώσεις για ύπνο. Διάβασε κάτι που θα σε χαλαρώσει και θα σε ηρεμήσει.

  • Οργάνωση και πάλι οργάνωση

Εάν δεν έχεις πρόγραμμα κατά τη διάρκεια των ωρών εργασίας σου, τότε το πιθανότερο είναι να σπαταλήσεις πολύ χρόνο σε άχρηστες και ανούσιες ενέργειες χάνοντας απλά τον χρόνο σου. Ο καλύτερος τρόπος για να περάσεις την ημέρα σου, είναι να την προγραμματίσεις! Κατέγραψε κατά προτεραιότητα όλες τις υποχρεώσεις της επόμενης μέρας, υπολογίζοντας και κάποιο χρόνο για χαλάρωση ανάμεσα σε αυτές τις υποχρεώσεις.

  • Εκπαιδεύστε το μυαλό

Μία πρόσφατη έρευνα κατέληξε πως άνθρωποι που ασχολούνται με σταυρόλεξα και άλλους γρίφους λέξεων διατηρούν μία καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου τους. Αυτό συμβαίνει γιατί λύνοντας ένα γρίφο αυξάνεται η ποσότητα ντοπαμίνης στον εγκέφαλο, επιδρώντας θετικά τόσο στη διάθεση και τη μνήμη όσο και την όρεξη και τη συγκέντρωση.

  • Ζήστε τη στιγμή

Η αυτοσυγκέντρωση συνεισφέρει στην αποτελεσματικότητα σε ότι κι αν κάνεις, στην αποφυγή λαθών, ακόμα και στην ενίσχυση της δημιουργικότητας. Απλά πάρε βαθιές ανάσες και συγκεντρώσου σε κάθε αναπνοή. Όταν αισθάνεσαι ότι το μυαλό σου περιπλανάται, ήρεμα  και ήσυχα οδήγησε και πάλι τη συγκέντρωσή σου στις βαθιές ανάσες.

  • Οι θεραπευτικές ιδιότητες της φύσης

Για καλύτερα αποτελέσματα αυτοσυγκέντρωσης συνιστάται μία 15λεπτη βόλτα στο πάρκο, τον κήπο ή σε κάποιον χώρο πρασίνου κάθε μέρα. Μία μελέτη του Πανεπιστημίου του Michigan εξέτασε τη μνήμη φοιτητών σε συνάρτηση με την έκθεσή τους στη φύση. Αποκαλύφθηκε ότι φοιτητές που περπατούσαν ανάμεσα σε δένδρα εμφάνισαν 20% καλύτερα αποτελέσματα όσον αφορά τη μνήμη τους, ενώ αυτοί που έκαναν βόλτα σε αστικό περιβάλλον δεν βελτιώθηκαν καθόλου.

  • Κάντε ένα διάλειμμα

Τα σύντομα μικρά διαλείμματα μας κάνουν πιο ενεργούς σε ένα θέμα. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος απομακρύνσου από τον χώρο εργασίας και περπάτησε λίγο. Ανανεώσου με ένα δροσερό ρόφημα ή ένα θρεπτικό σνακ, κάνε μία γρήγορη βόλτα ή βγες έξω να λιαστείς!

Η συγκέντρωση προσοχής δεν είναι κάτι που επιτυγχάνεται από τη μία μέρα στην άλλη. Ακόμα και επαγγελματίες του είδους χρειάζονται άπλετο χρόνο και προπόνηση για να ενισχύσουν τις ικανότητες αυτοσυγκέντρωσης. Όμως είναι σίγουρο ότι αξίζει τον κόπο. Θα έχεις τη δυνατότητα να ολοκληρώσεις περισσότερα και να εστιάσεις στα πράγματα στη ζωή που πραγματικά σου φέρνουν επιτυχία, ευτυχία και ικανοποίηση.

Για την πηγή: https://bit.ly/39jDQDv

Leave A Reply