Υψηλού Κύρους Δημοσίευση = Υψηλού Κύρους Ακαδημαϊκή Καριέρα – μία δίκαιη εξίσωση;

  • Home
  • Blog
  • ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ
  • Υψηλού Κύρους Δημοσίευση = Υψηλού Κύρους Ακαδημαϊκή Καριέρα – μία δίκαιη εξίσωση;
ακαδημαϊκή καριέρα

Η επιστημονική ομάδα The Sciencing Team διαθέτει πολυετή εμπειρία στις επιστημονικές δημοσιεύσεις και μπορεί να σας κατευθύνει ώστε να πραγματοποιήσετε τη δημοσίευση της ερευνάς σας. Μπορείτε να δείτε εδώ τις υπηρεσίες μας.

Σε ένα άκρως αυτοβιογραφικό άρθρο, η μεταδιδακτορική ερευνήτρια Yvonne Couch εξομολογείται: «Ακόμα πιστεύω ότι ο τρόπος με τον οποίο αξιολογείται η ακαδημαϊκή επιτυχία δεν αποδίδει».

Ας σκεφτούμε για λίγο την σταδιοδρομία νέων ερευνητών στον ακαδημαϊκό χώρο που ακολουθεί την πεπατημένη: 

  • υποψήφιος διδάκτορας με τριετή, συνήθως, χρηματοδότηση μέσω υποτροφίας 
  • εξωτερικός μεταδιδακτορικός συνεργάτης σε διάφορα πανεπιστήμια με επαναλαμβανόμενες ανανεώσεις συμβάσεων εργασίας διάρκειας ενός έτους ή ακόμα και λίγων μηνών.

Και αυτή μπορεί να θεωρηθεί μία επιτυχημένη ακαδημαϊκή πορεία! Δεν καταφέρνουν όλοι οι υποψήφιοι διδάκτορες να λάβουν χρηματοδότηση για την εκπόνηση της διατριβής τους, ούτε όλοι οι μεταδιδάκτορες απορροφώνται στον ακαδημαϊκό χώρο…

Υπάρχουν διάφορες δεξιότητες που πρέπει να διαθέτει ένας νέος ερευνητής, εκτός από την ικανότητα λήψης χρηματοδότησης, οι οποίες δεν αναγνωρίζονται, δεν υποστηρίζονται και σίγουρα δεν μπορούν να καταγραφούν εύκολα στο βιογραφικό σημείωμα, όπως η ικανότητα «ταχυδακτυλουργικών κόλπων» ώστε να συνδυάσει ταυτοχρόνως και με επιτυχημένο τρόπο την υποβολή προτάσεων προς χρηματοδότηση, τη συγγραφή επιστημονικών άρθρων, την έρευνα, την προβολή των ερευνητικών αποτελεσμάτων στο ευρύ κοινό, την αξιολόγηση άλλων επιστημονικών άρθρων και την οργάνωση επιστημονικών συνεδρίων.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και μία δημοσκόπηση που πραγματοποιήθηκε σε 317 νέους ερευνητές που είχαν εκφράσει ενδιαφέρον για κάποια ακαδημαϊκή θέση. Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση, το 11% των ερευνητών που είχαν δημοσιεύσει σε περιοδικό υψηλού κύρους πήραν τη δουλειά, έναντι του 2% αυτών που δεν είχαν δημοσίευση σε μεγάλης εμβέλειας περιοδικό.

Ένα ερώτημα πλανάται στους ακαδημαϊκού κύκλους: εάν ένας επιστήμονας έχει μόλις δημοσιεύσει ένα άρθρο του σε ένα υψηλού κύρους περιοδικό – με λιγότερες από 40 αναφορές, αλλά ένα χρόνο νωρίτερα δημοσίευσε σε ένα περιοδικό μικρότερης εμβέλειας – με περισσότερες από 100 αναφορές, γιατί εκτιμάται πολύ περισσότερο το άρθρο με τις λιγότερες αναφορές, απλά και μόνο, επειδή έχει δημοσιευτεί σε ένα υψηλού κύρους περιοδικό;

Στην πραγματικότητα η ακαδημαϊκή καριέρα, αν και φαντάζει ιδανική, είναι όπως κάθε άλλη δουλειά: εάν κάθε θέση εργασίας απαιτεί τουλάχιστον ένα χρόνο εμπειρίας, πώς θα αποκτήσει κανείς αυτή την εμπειρία σε πρώτη φάση;

Παρόλα αυτά, η Yvonne καταλήγει με ένα αισιόδοξο τόνο, αν και αναφέρεται στην πρόσφατη πανδημία του κορωνοϊού. Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι μέσα από το «πάγωμα» των ερευνητικών εργαστηρίων και τη ματαίωση όλων των ακαδημαϊκών συνεδρίων, αναδύθηκε μία εικονική πραγματικότητα που προσέφερε σε όλους περισσότερο χρόνο  συλλογισμού και διαδικτυακών συναντήσεων με πλήθος ερευνητών για πιθανές μελλοντικές συνεργασίες. 

«Θέλω να κάνω υψηλού επιπέδου έρευνα, να δουλέψω σκληρά και να κάνω στην τελική κάτι καλό για τον κόσμο. Ελπίζω ο ακαδημαϊκός χώρος να μου δώσει τον χρόνο που χρειάζομαι ώστε να καταφέρω αυτό που μου ζητείται. Αλλά για να το κάνω αυτό, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε τι εννοούμε επιτυχία στην έρευνα;».

Yvonne Couch

Για την πηγή.

Leave A Reply