Διαμάχη στην ερευνητική ομάδα και πώς να την αντιμετωπίσετε

συγκρούσεις στην ερευνητική ομάδα

Ένας από τους πιο σημαντικούς τρόπους επιβράβευσης για κάποιον που ηγείται μιας ερευνητικής ομάδας είναι η αρμονική συνεργασία όλων των μελών. Ωστόσο, δεν είναι απίθανο να ξεσπάσει κάποια διαπροσωπική διένεξη μεταξύ των μελών μιας ομάδας. Δυστυχώς όμως, οι κύριοι ερευνητές λαμβάνουν ελάχιστη έως καθόλου κατάρτιση σχετικά με τη διαχείριση καταστάσεων για την επίλυση διαπροσωπικών συγκρούσεων. Οι ακόλουθες τακτικές για την επίλυση τέτοιων καταστάσεων ίσως σας φανούν χρήσιμες.  

Θεωρήστε καλές προθέσεις

Κάθε φορά που ξεσπά μια διαμάχη, είναι φυσικό να αναζητηθούν τα κίνητρα. Οι συγκρούσεις συχνά προκύπτουν από κάποια παρεξήγηση και όχι από τις κακές προθέσεις των εμπλεκόμενων ατόμων. Επομένως, ξεκινήστε θεωρώντας την ύπαρξη καλών προθέσεων. Με αυτό τον τρόπο, μπορείτε να είστε ανοιχτοί για να κατανοήσετε τη φύση της σύγκρουσης. Όταν καταλαβαίνεις τι έχει συμβεί ακριβώς, είσαι σε θέση όχι μόνο να βρεις τρόπους για να βελτιώσεις την τρέχουσα κατάσταση αλλά και να υιοθετήσεις νέες μεθόδους για να αποτρέψεις μελλοντικές συγκρούσεις.    

Ακούστε προσεκτικά

Πριν ενεργήσετε, το πιο σημαντικό είναι απλά να ακούσετε ειδικά αν κατέχετε ηγετική θέση. Αν εκφράσετε εσείς πρώτοι την άποψή σας, θα είναι πιο δύσκολο για τους άλλους να πουν τη γνώμη τους για την κατάσταση. Δημιουργήστε ένα κλίμα ώστε οι φοιτητές και τα άλλα μέλη του εργαστηρίου θα αισθάνονται ασφαλείς να εκφράσουν τις ανησυχίες και τις απόψεις τους. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι ένα κλίμα ειλικρίνειας είναι δύσκολο να καλλιεργηθεί, αλλά είναι απαραίτητο για την επιτυχία της ομάδας. Καταστήστε σαφές ότι, όταν είναι εφικτό, η ανοιχτή συζήτηση είναι ευπρόσδεκτη. Αν αντιδράτε άσχημα ή επικρίνετε τους φοιτητές για την έκφραση διαφορετικών απόψεων, θα αποφεύγουν να απευθύνονται σε εσάς για τυχόν προβλήματα ή ανησυχίες.

Εκτιμήστε τη σοβαρότητα

Όταν υπάρχει σημαντική διαμάχη στην ομάδα, η παρέμβαση είναι προφανώς σημαντική. Κάποιες φορές μικρές συγκρούσεις είναι λογικές και επομένως είναι σημαντικό να μπορείτε να αξιολογήσετε τη σοβαρότητα της κατάστασης και να καταλαβαίνετε πότε χρειάζεται να επέμβετε. Όταν είστε σίγουροι ότι αξίζει να επέμβετε, αναπτύξτε αμέσως ένα σχέδιο για την αντιμετώπιση του προβλήματος προτού κλιμακωθεί. Εάν η διαμάχη είναι σοβαρή, θα πρέπει να καταγράψετε το ζήτημα. Στη συνέχεια, μάθετε σε ποιον θα πρέπει να απευθυνθείτε από το πανεπιστήμιο  και τι θα πρέπει να αναφέρετε. Σε κάποιες περιπτώσεις ενδέχεται να πρέπει νομικά ή ηθικά να αναφέρετε το ζήτημα στις αρμόδιες αρχές. 

Να είστε ανοιχτοί στην αλλαγή

Όταν ασχολείσαι με συγκρούσεις, είναι σημαντικό να είσαι σε θέση να κάνεις κριτική και να αξιολογείς τον εαυτό σου και να είσαι ανοιχτός στην αλλαγή. Μπορεί να έχετε υιοθετήσει ένα σύνολο από πολιτικές και διαδικασίες για το εργαστήριο που ταιριάζουν σε εσάς. Ωστόσο, δεν λειτουργούν όλοι με τον ίδιο τρόπο. Μπορεί να χρειαστούν μόνο μικρές προσαρμογές προκειμένου να αποτραπούν μελλοντικές συγκρούσεις γύρω από το ίδιο θέμα. Αν όμως τα προβλήματα είναι αρκετά σοβαρά, ίσως χρειαστεί να φτιάξετε ένα νέο σύνολο εργαστηριακών κανόνων και προσδοκιών.      

Οι συγκρούσεις δεν είναι απαραίτητα κάτι αρνητικό στην ανάπτυξη ενός εργαστηρίου. Συχνά εμπνέουν ένα νέο και καλύτερο τρόπο εργασίας. Προσπαθήστε να αξιοποιείτε τα σχόλια που λαμβάνετε από τους εκπαιδευόμενους για να φτιάξετε μια δυνατότερη ερευνητική ομάδα που θα λειτουργεί καλύτερα.  

Για την πηγή: http://bit.ly/2vW1Pbb

Leave A Reply