Τα επιστημονικά νέα της τελευταίας εβδομάδας: 22 – 28 Ιουνίου 2020

• Τα επιστημονικά νέα της τελευταίας εβδομάδας: 22 – 28 Ιουνίου 2020
επιστημονικές μελέτες
Ένα δυσάρεστο γεγονός επηρεάζει τη δυνατότητα του εγκέφαλου να επεξεργαστεί πληροφορίες

Ερευνητές ανακάλυψαν ότι η βαρύτητα των συμπτωμάτων κατάθλιψης μετά από ένα δυσάρεστο γεγονός, όπως ένας χωρισμός, μπορεί να συνδέεται με ανεπάρκεια της δυνατότητας του μυαλού να αφομοιώσει και να επεξεργαστεί πληροφορίες σε συνάρτηση με τον χρόνο.

Δημοσιεύτηκε στο NeuroImage: Clinical

Διακυβεύονται οι επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

Τα βραχυπρόθεσμα περιβαλλοντικά οφέλη του περιορισμού κυκλοφορίας των πολιτών ως συνέπεια του COVID-19 μπορεί να «αναιρεθούν» από μεταγενέστερες περικοπές σε επενδύσεις ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Δημοσιεύτηκε στο Joule

Οι καπνιστές που είναι καλοί στα μαθηματικά είναι πιο πιθανό να θελήσουν να κόψουν το κάπνισμα

Σύμφωνα με ερευνητές, καπνιστές με υψηλά σκορ σε τεστ μαθηματικών ικανοτήτων είναι πιο πιθανόν να εκφράσουν ότι σκοπεύουν να κόψουν το κάπνισμα. Η γνώση και ικανότητα λειτουργικής χρήσης της αριθμητικής βοηθάει τους καπνιστές να θυμούνται τρομακτικές στατιστικές σχετικά με το κάπνισμα, αυξάνοντας την πιθανότητα να το κόψουν.

Δημοσιεύτηκε στο  Health Psychology

Υγρά πανάκια και είδη υγιεινής είναι μια υποτιμημένη πηγή μικροπλαστικών

Σύμφωνα με νέα μελέτη τα υγρά πανάκια και οι σερβιέτες είναι μια υποτιμημένη πηγή άσπρων μικροπλαστικών ινών στο θαλάσσιο περιβάλλον. Επίσης 50% από τις μάρκες για υγρά πανάκια που έλεγξε αυτή η μελέτη και είχανε τη σήμανση ότι μπορούν να απορριφθούν στην τουαλέτα, περιείχαν πλαστικές ίνες.

Δημοσιεύτηκε στο Water Research

Σε κίνδυνο οι πυροσβέστες, από χημικά που χρησιμοποιούνται για την προστασία τους

Οι πυροσβέστες καθημερινά αντιμετωπίζουν κινδύνους. Νέα έρευνα που έγινε στα χημικά που έχουν οι στολές των πυροσβεστών υποδεικνύει ότι κάθε φορά που τις χρησιμοποιούν εκτίθενται σε πλήρως φθοριωμένες αλκυλοσουλφονικές ενώσεις (PFAS).

Δημοσιεύτηκε στο Environ. Sci. Technol. Lett.

Ανέπαφες χημικές αντιδράσεις χάρις σε αιωρούμενα σταγονίδια

Οι επιστήμονες μπορούν πλέον να αιωρούν σταγονίδια υγρών, να τα αναμειγνύουν και να παρατηρούν τις αντιδράσεις τους. Αυτό επιτρέπει τη διεξαγωγή πειραμάτων δίχως επαφή με δοχεία ή χειρισμούς που μπορεί να επηρεάσουν το αποτέλεσμα.

Δημοσιεύτηκε στο Anal. Chem.