Ξανασκεφτείτε τη σχέση του παιδιού σας με τις οθόνες στην πανδημία

Προσπαθείτε να ολοκληρώσετε την νιοστή βιντεοκλήση της ημέρας και παρόλο που ενθαρρύνετε άλλες δραστηριότητες, τα παιδιά σας προτιμούν να λιώνουν στα βίντεο. Η πανδημία εντείνει τη σχέση μας με τα μέσα με πρωτοφανή τρόπο. Ωστόσο, οι ειδικοί συμβουλεύουν τους γονείς να είναι πιο χαλαροί.

Έρευνες συνδέουν την εκτεταμένη χρήση μέσων με καθυστέρηση στη γλωσσική ανάπτυξη, αυξημένα ποσοστά παχυσαρκίας, και προβλήματα ύπνου, παρ’ όλα αυτά οι ειδικοί συμφωνούν ότι δεν είναι η στιγμή για επιπλέον ανησυχία. Σύμφωνα με την Jenny Radesky, αναπτυξιακή συμπεριφορική παιδίατρο στο Πανεπιστήμιο του Michigan και συγγραφέα των οδηγιών για τη χρήση μέσων της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιάτρων (AAP), «οι ενοχές δεν βοηθούν στο σχεδιασμό». Σημασία έχει τι χρειάζεται η οικογένειά σας. Η Caroline Knorr, γονικός συντάκτης στο Common Sense Media, σημειώνει: «Εφόσον έχετε ουσιαστική αλληλεπίδραση με τα παιδιά σας μέσα στην ημέρα, είναι όλα εντάξει».

Αναθεωρήστε το «χρόνο οθόνης»

Δεν είναι όλες οι οθόνες το ίδιο: οι βιντεοκλήσεις με τους παππούδες είναι διαφορετικές από την παρακολούθηση κινουμένων σχεδίων, και δεν θεωρούνται καν «χρόνος οθόνης» από την AAP. Η Radesky σημειώνει ότι σημασία δεν έχει η διάρκεια αλλά η χρήση, γι’ αυτό προτείνει τον όρο «σκόπιμη χρήση μέσων». Συστήνει προγραμματισμό χρόνου οθόνης για διαφορετικούς σκοπούς και σχεδιασμό δραστηριοτήτων εκτός οθόνης, με στόχο την ενίσχυση των παιδικών δεξιοτήτων. Αναφέρει ότι είναι αποτελεσματικό το να εξηγείτε στα παιδιά τους λόγους ρύθμισης του χρόνου οθόνης, προσφέροντάς τους παράλληλα αυτονομία σχετικά με καθημερινές αποφάσεις. Ωστόσο, θεωρεί απαραίτητο τα παιδιά να αποσύρουν από το οπτικό τους πεδίο τις συσκευές όταν δεν τις χρησιμοποιούν.

Χρησιμοποιείστε τα μέσα ως σημείο εκκίνησης

Και οι δύο ειδικοί συστήνουν τη χρήση των μέσων ως εφαλτήριο για συμμετοχικές και δημιουργικές δραστηριότητες στην πραγματική ζωή. Οι προτάσεις περιλαμβάνουν τις εφαρμογές Daily Vroom και Grasshopper coding. Για τις μικρότερες ηλικίες, η Radesky συστήνει την μεταφορά αυτών που βλέπουν από τις δύο διαστάσεις στις τρεις, ενώ η Knorr προτείνει συζητήσεις με τα μεγαλύτερα παιδιά για το περιεχόμενο των εφαρμογών που χρησιμοποιούν και τα συναισθήματα που τους προκαλούν.

Κρατήστε επαφή με τα συναισθήματα τους

Τα μέσα συχνά χρησιμεύουν ως συναισθηματική διέξοδος. Για να μην αποτελέσουν στρατηγική αντιμετώπισης για τα παιδιά, συνεχίστε να μιλάτε μαζί τους για τα συναισθήματά τους και να παρατηρείτε ενδεχόμενες αλλαγές στη συμπεριφορά τους, διευκολύνοντας την μεταξύ σας επικοινωνία.

Βέβαια, είναι πιθανό τα παιδιά να παραδοθούν στην τεχνολογία όταν εσείς είστε συνεχώς διασυνδεδεμένοι. Αλλά δεν πειράζει. «Θα πρότεινα στους εξαντλημένους γονείς που είναι σε λειτουργία επιβίωσης να μην το παίρνουν πολύ βαριά» συμβουλεύει η Radesky.

Για την πηγή: https://on.natgeo.com/3bNzILb

Leave A Reply