Ασυνήθη μέτρα

Μέτρα για την ακαδημαϊκή κοινότητα

Από το ξέσπασμα της πανδημίας του COVID-19, τα πανεπιστήμια εξέδωσαν οδηγίες στους καθηγητές για τη διαδικτυακή διδασκαλία, η κατάσταση όμως είναι πιο περίπλοκη όταν πρόκειται για την επιστημονική έρευνα και τα εργαστήρια με βαρύ εξοπλισμό. Ο αντιπρόεδρος πολιτικής της Ένωσης Αμερικανικών Πανεπιστημίων (AAU), Tobin Smith, αναφέρει ότι η ακαδημαϊκή κοινότητα προβληματίζεται, καθώς δεν ξέρει πως να προσαρμοστεί στα μέτρα κοινωνικής απόστασης και τηλεργασίας, ούτε τι θα γίνει με τις υποτροφίες, τις κάρτες διαμονής αλλοδαπών φοιτητών, τα πειραματόζωα και τις καλλιέργειες των εργαστηρίων.

Ανάγκη για Καθοδήγηση

Παρόμοιες ανησυχίες μετέφερε στην κυβέρνηση το Συμβούλιο Δημοσίων Σχέσεων των Ανεξάρτητων Ερευνητικών Ιδρυμάτων και δημοσίευσε ορισμένες οδηγίες[1]. Αναφέρει ότι πολλά ιδρύματα καταρτίζουν πλάνα επιχειρησιακής συνέχειας για τις συνθήκες εργασίας και πληρωμής, τα πειραματόζωα και τις καλλιέργειες εργαστηρίων, την τηλεργασία, τη διαχείριση πτήσεων και τις προθεσμίες. Επιπλέον, το Συμβούλιο σημειώνει ότι οι ομοσπονδιακές επιχορηγήσεις θα συνεχιστούν για όσους δουλεύουν εξ αποστάσεως αλλά όχι απαραίτητα για τους υπόλοιπους, γεγονός που πρέπει να εξετάσουν οι αρχές, ειδικά στην περίπτωση ερευνών που είναι δύσκολο να αξιολογηθούν.

Οι πρώτες προσπάθειες

Το πανεπιστήμιο Johns Hopkins άνοιξε το δρόμο, παγώνοντας μη-κρίσιμες έρευνες και εστιάζοντας στην έρευνα για τον κορονοϊό, με εσωτερική χρηματοδότηση 1 εκατ. δολάρια και ένα πρωτόκολλο που μοιράστηκε και σε άλλα ιδρύματα. Σύμφωνα με τον Arturo Casadevall, καθηγητή στο Hopkins, η ανακάλυψη του εμβολίου ιλαράς με βάση το αίμα επιζώντων από την επιδημία του 1934, μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του COVID-19[2].

Η ώρα των αποφάσεων

Ενώ ορισμένες αρχές, όπως η Περιφέρεια του Ρίβερσαιντ, αποφάσισαν το κλείσιμο των εργαστηρίων, άλλες, όπως αυτές του Τορόντο, δεν κινητοποιήθηκαν. Επιπλέον, υπάρχουν καταγγελίες για εργαστήρια που πιέζουν τους φοιτητές να πάνε για δουλειά παρά τις οδηγίες. Η Victoria Tokarz, υποψήφια διδάκτορας στο πανεπιστήμιο του Τορόντο, θεωρεί ότι αυτό δείχνει την αλαζονεία και την ανευθυνότητα της επιστημονικής κοινότητας απέναντι στα μέτρα κοινωνικής απόστασης. Ο William Grover, καθηγητής στο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, αναφέρει ότι προσπαθούν να προσαρμοστούν στη διαδικτυακή διδασκαλία και να διεξάγουν κάποια πειράματα με οικιακό εξοπλισμό.

Ασφάλεια και Ηθικό

Μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας επισημαίνουν την αναγκαιότητα να μείνουμε σπίτι, να κρατάμε αποστάσεις και να πλένουμε τα χέρια μας. Δηλώνουν ότι είναι ευκαιρία για τους επιστήμονες να κάνουν βιβλιογραφική επισκόπηση, ενημέρωση ημερολογίων εργαστηρίου, δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας και συγγραφή άρθρων. Αντίστοιχα, συμβουλεύουν τους φοιτητές να έχουν ισορροπημένο ωράριο εργασίας, να επικοινωνούν και να αποκτήσουν νέες γνώσεις.

Ο Holden Thorpe[3] θεωρεί απαραίτητη την παροχή φροντίδας στα παιδιά του προσωπικού που εργάζεται σε κρίσιμες υπηρεσίες, και την παροχή εγγυήσεων για παράταση θητείας και συνέχιση σπουδών. Αναφέρει ότι η κρίση απαιτεί έκτακτα μέτρα και ότι πρόκειται για μια πρωτοφανή μάχη που θα δοκιμάσει τη συμπόνια και την υπευθυνότητά μας απέναντι στην κοινότητα.


[1] Στην ιστοσελίδα του και σε ένα αρχείο με FAQ.

[2] Πηγή: Wall Street Journal op-ed

[3] Αρχισυντάκτης του Science, περιοδικό του Αμερικάνικου Συνδέσμου για την Πρόοδο τα Επιστήμης, στο editorial.

Για την πηγή: https://bit.ly/39jVswd

Leave A Reply