Τα επιστημονικά νέα της τελευταίας εβδομάδας: 23-29 Μαρτίου 2020

• Τα επιστημονικά νέα της τελευταίας εβδομάδας: 23-29 Μαρτίου 2020
επιστημονικά νέα
Χαμηλός ο κίνδυνος μετάδοσης του κορονοϊού μέσω των δακρύων

Ενώ οι επιστήμονες είναι βέβαιοι ότι ο κορονοϊός μεταδίδεται μέσω της βλέννας και των σταγονιδίων που εκτοξεύονται με το βήχα ή το φτάρνισμα, νέα δεδομένα δείχνουν ότι είναι απίθανο να μεταδίδεται μέσω των δακρύων.

Δημοσιεύτηκε στο: Ophthalmology

Covid-19: προσωρινή λύση για την αναπνευστική δυσχέρεια

Ερευνητές στο ΜΙΤ και στο Πανεπιστήμιο του Κολοράντο προτείνουν ένα προσωρινό μέτρο που πιστεύουν ότι θα βοηθήσει τους ασθενείς με Covid-19 που παρουσιάζουν οξεία αναπνευστική δυσχέρεια. Η χορήγηση ενός φαρμάκου που χρησιμοποιείται στη θεραπεία των θρόμβων του αίματος, θεωρούν ότι μπορεί να βοηθήσει τους ασθενείς σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει διαθέσιμος αναπνευστήρας ή η  χρήση του δεν βοηθά.

Δημοσιεύτηκε στο:  Journal of Trauma and Acute Care Surgery

Επίδραση της φυσικής αποστασιοποίησης στη μείωση της μετάδοσης του COVID-19

Μια νέα μελέτη μοντελοποίησης που πραγματοποιήθηκε σε χώρο προσομοίωσης στη Σιγκαπούρη, εκτιμά ότι μια συνδυαστική προσέγγιση παρεμβάσεων φυσικής αποστασιοποίησης, που περιλαμβάνει την καραντίνα (για άτομα που έχουν προβληθεί και τις οικογένειές τους), το κλείσιμο των σχολείων και η απομάκρυνση από το χώρο εργασίας, είναι πιο αποτελεσματική στη μείωση του αριθμού των περιπτώσεων  SARS-CoV-2 σε σύγκριση με άλλες υποθετικές παρεμβάσεις που συμπεριλαμβάνονται στη μελέτη.

Δημοσιεύτηκε στο: The Lancet

Ο COVID-19 μπορεί να νικηθεί σε 13 εβδομάδες με 80% κοινωνική αποστασιοποίηση

Μελέτη από τη σχολή μηχανικών του Πανεπιστημίου του Σύδνεϋ αποκάλυψε ότι η κοινωνική αποστασιοποίηση πρέπει να υιοθετηθεί από το 80% του πληθυσμού της Αυστραλίας για να μειωθεί η εξάπλωση του  COVID-19.

Πηγή: The University of Sydney

Μελέτη δείχνει το χρόνο που παραμένει ο κορονοϊός σε χαρτόνι, μέταλλο και πλαστικό

Επιστήμονες ανακάλυψαν ότι ο κορονοϊός ανιχνεύεται για μέχρι και 3 ώρες στο αερόλυμα, μέχρι 4 ώρες στο χαλκό, μέχρι 24 ώρες στο χαρτόνι και μέχρι 2-3 μέρες στο πλαστικό και στο ανοξείδωτο ατσάλι.

Δημοσιεύτηκε στο: The New England Journal of Medicine

Τα δόντια αφηγούνται την ιστορία της ζωής μας

Τα δόντια αποτελούν ένα μόνιμο και πιστό αρχείο της συνολικής ζωής ενός ατόμου, από το σχηματισμό των δοντιών μέχρι το θάνατο.

Δημοσιεύτηκε στο: Scientific Reports

Η ανθεκτικότητα των αντιβιοτικών ενισχύεται με το κάψιμο και θάψιμο των σκουπιδιών

Ερευνητές έχουν αποδείξει ότι όταν απορρίπτονται, με ταφή ή αποτέφρωση, τα αστικά στερεά απόβλητα μπορούν να αποτελέσουν σημαντική πηγή γονιδίων ανθεκτικότητας έναντι των αντιβιοτικών στον αέρα.

Δημοσιεύτηκε στο: Environmental Science & Technology

Φαρμακοβιομηχανίες πιθανά βλάπτουν την ποιότητα του νερού

Ερευνητές αναφέρουν ότι μία και μόνο μονάδα παραγωγής φαρμακευτικών προϊόντων μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα του νερού ενός από τα σημαντικότερα ποτάμια της Ευρώπης.

Δημοσιεύτηκε στο: Environmental Science & Technology

Η επαφή του δέρματος ανάμεσα σε μητέρα και βρέφος ενισχύει τον εγκέφαλο του μωρού

Μια νέα μελέτη αποδεικνύει ότι το άγγιγμα και η επαφή μεταξύ μητέρας και βρέφους είναι ουσιαστικής σημασίας για τη βέλτιστη νευροαναπτυξιακή ρύθμιση στην πρώιμη βρεφική ηλικία.

Δημοσιεύτηκε στο: Infant Behavior and Development

Εξασθένιση του ανοσοποιητικού συστήματος από το υπερβολικό αλάτι

Ερευνητές ανακάλυψαν ότι δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι δεν είναι επιβλαβής μόνο για την αρτηριακή πίεση αλλά και για το ανοσοποιητικό σύστημα.

Δημοσιεύτηκε στο: Science Translational Medicine

Συν-μολυντές μπορεί να αυξήσουν τους κινδύνους στο πόσιμο νερό

Μολυσματικές ουσίες που εμφανίζονται φυσικά στα υπόγεια ύδατα υπό ορισμένες γεωλογικές συνθήκες, μπορεί να αυξήσουν τους κινδύνους για την υγεία εκατομμυρίων ατόμων, το πόσιμο νερό των οποίων προέρχεται από ιδιωτικά πηγάδια ενώ οι ισχύοντες κανονισμοί ασφαλείας δεν εστιάζουν στο πρόβλημα.

Δημοσιεύτηκε στο: Environ. Sci. Technol.

Ενδιαιτήματα υπό απειλή λόγω της ανάπτυξης στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας

Πάνω από 2000 εγκαταστάσεις ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έχουν χτιστεί σε περιοχές περιβαλλοντικής σημασίας, απειλώντας τους φυσικούς οικοτόπους φυτικών και ζωικών ειδών ανά την υφήλιο.

Δημοσιεύτηκε στο: Global Change Biology