Τα επιστημονικά νέα της τελευταίας εβδομάδας: 16-22 Μαρτίου 2020

• Τα επιστημονικά νέα της τελευταίας εβδομάδας: 16-22 Μαρτίου 2020
επιστημονικά νέα

Ο FDA δίνει έγκριση έκτακτης ανάγκης σε δύο ακόμα διαγνωστικά τεστ για τον COVID-19

Ο Αμερικανικός Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων εξέδωσε δύο επιπλέον άδειες για χρήση έκτακτης ανάγκης σε διαγνωστικά τεστ για τον COVID-19, φτάνοντας στο σύνολο τα τέσσερα μέχρι στιγμής. Οι εγκρίσεις αυτές θα βοηθήσουν στην αύξηση της ικανότητας διάγνωσης στις ΗΠΑ, ενός σημαντικού παράγοντα για τον γρήγορο εντοπισμό και περιορισμό των κρουσμάτων.

Για την πηγή: https://bit.ly/2xUpJEC

Οι επιστήμονες ισχυρίζονται με βεβαιότητα ότι ο SARS-CoV-2 δεν έχει κατασκευαστεί

Η πανδημία COVID-19 που προκλήθηκε από την εξάπλωση του ιού SARS-CoV-2 αποτελεί προϊόν φυσικής εξέλιξης, καταλήγουν οι επιστήμονες σε άρθρο που δημοσιεύτηκε πρόσφατα.

Δημοσιεύτηκε στο: Nature Medicine

Λογισμικό αυτοματοποίησης παρέχεται δωρεάν σε ομάδες που δουλεύουν για το COVID-19

Η Synthace συμμετέχει στις εταιρίες, ο αριθμός των οποίων αυξάνεται συνεχώς, οι οποίες προσφέρουν δωρεάν υπηρεσίες σε ερευνητές που εργάζονται για να ξεπεραστεί η πανδημία του κορονοϊού.

Πηγή: Synthace

Παρακολουθώντας τη ζωή από ένα μικροσωματίδιο πλαστικού

Σωματίδια με διαστάσεις νανομέτρων που προέρχονται από τα πλέον κοινά χρησιμοποιούμενα πλαστικά τείνουν να κινούνται μέσω του νερού, ειδικά στο καθαρό νερό, ή να εγκαθίσταται σε μονάδες επεξεργασίας λυμάτων, όπου καταλήγουν ως λάσπη, σε χώρους υγειονομικής ταφής απορριμμάτων και συχνά ως λίπασμα.

Δημοσιεύτηκε στο: Water Research

Πρωτεΐνη του οδοντικού σμάλτου εμπλέκεται σε οφθαλμική πάθηση

Ερευνητές ανακάλυψαν ότι μια πρωτεΐνη του σμάλτου των δοντιών μπορεί να παίζει επίσης ρόλο στην εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, παρέχοντας ενδεχομένως ένα νέο θεραπευτικό στόχο.

Δημοσιεύτηκε στο:  Translational Research

Τα βλαστοκύτταρα του αίματος ενισχύουν την ανοσία διατηρώντας ιστορικό προηγούμενων μολύνσεων

Μια μη αναμενόμενη ιδιότητα των βλαστοκυττάρων του αίματος αποκαλύφθηκε πρόσφατα: όχι μόνο εξασφαλίζουν τη συνεχή ανανέωση των κυττάρων του αίματος και συμβάλουν στην ανοσολογική απόκριση έναντι μολύνσεων, αλλά μπορούν επίσης να θυμούνται προηγούμενους μολυσματικούς παράγοντες ώστε να παρέχουν ταχύτερη και αποτελεσματικότερη ανοσολογική απόκριση στο μέλλον.

Δημοσιεύτηκε στο: Cell Stem Cell

«Κρυμμένα» φυτοφάρμακα σε πολλούς σπόρους

Σπόροι καλυμμένοι με φυτοφάρμακα, πολλά από τα οποία είναι ιδιαίτερα τοξικά τόσο για τα επιβλαβή όσο και για τα ευεργετικά έντομα, χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο σε μεγάλες αγροτικές καλλιέργειες αλλά δεν αναφέρονται, εν μέρει, γιατί οι αγρότες συχνά δεν γνωρίζουν τι φυτοφάρμακα βρίσκονται στους σπόρους τους.

Δημοσιεύτηκε στο: BioScience

Αντιβακτηριδιακό υλικό μπορεί να αντικαταστήσει τον ανθρώπινο ιστό

Ερευνητές δημιούργησαν ένα υλικό που μοιάζει με ελαστικό και διαθέτει ένα μοναδικό σύνολο ιδιοτήτων, το οποίο θα μπορεί να αντικαθιστά ανθρώπινο ιστό σε ιατρικές διαδικασίες.

Δημοσιεύτηκε στο: ACS Nano

Τα τουβλάκια LEGO μπορούν να επιβιώσουν στη θάλασσα μέχρι και 1.300 χρόνια

Μια νέα μελέτη εξέτασε το βαθμό στον οποίο τα LEGO αντέχουν στο θαλάσσιο περιβάλλον και βρήκαν ότι κυμαίνεται από 100 έως 1.300 χρόνια.

Δημοσιεύτηκε στο: Environmental Pollution

Παλιά ελαστικά αποκτούν νέα χρήση

Ερευνητές έχουν καταφέρει να μετατρέψουν  επιτυχώς άχρηστα ελαστικά σε εξαιρετικά ελαφρύ αεροπήκτωμα (aerogel), το οποίο διαθέτει ευρύ φάσμα εφαρμογών.

Δημοσιεύτηκε στο: Colloids and Surfaces A: Physicochemical and Engineering Aspects