Τα επιστημονικά νέα της τελευταίας εβδομάδας: 01-08 Δεκέμβρη 2019

• Τα επιστημονικά νέα της τελευταίας εβδομάδας: 01-08 Δεκέμβρη 2019
επιστημονικά νέα
Πάνω από 9 στα 10 προϊόντα μακιγιάζ περιέχουν ανθεκτικά βακτήρια

Προϊόντα μακιγιάζ που χρησιμοποιούνται καθημερινά από εκατομμύρια ανθρώπους στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι μολυσμένα με δυνητικά θανάσιμα μικρόβια, όπως το εντεροβάκτηριο E. coli και ο σταφυλόκκοκος. Σύμφωνα με νέα μελέτη του Πανεπιστημίου Aston, αυτό συμβαίνει διότι τα περισσότερα από τα προϊόντα δεν καθαρίζονται και χρησιμοποιούνται για αρκετό διάστημα μετά την ημερομηνία λήξης. Σε περισσότερα από 9 στα 10 προϊόντα μακιγιάζ έχουν βρεθεί βακτήρια που μπορούν να προκαλέσουν από δερματική λοίμωξη μέχρι μόλυνση του αίματος αν χρησιμοποιούνται κοντά στα μάτια, το στόμα ή αν το δέρμα φέρει εκδορές και αμυχές. Ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος για τους ανοσοκατεσταλμένους ανθρώπους που είναι πιο πιθανό να μολυνθούν από ευκαιριακά βακτήρια.

Δημοσιεύτηκε στο: Journal of Applied Microbiology

Σύστημα ανίχνευσης μπορεί να δώσει καλύτερη προειδοποίηση για φυσικές καταστροφές

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Φλόριντα έχουν επιτυχώς αναπτύξει και δοκιμάσει μια νέα υψηλής τεχνολογίας σημαδούρα για τα ρηχά νερά, ικανή να ανιχνεύει τις μικρές κινήσεις και αλλαγές στο βυθό των θαλασσών που συχνά αποτελούν πρόδρομο για θανάσιμους φυσικούς κινδύνους όπως σεισμούς, ηφαίστεια και τσουνάμι. Παρόλο που υπάρχουν αρκετές διαθέσιμες τεχνικές για την παρακολούθηση του βυθού της θάλασσας, λειτουργούν καλύτερα στους βαθύτερους ωκεανούς όπου υπάρχει μικρότερη παρεμβολή θορύβου. Τα ρηχά παράκτια ύδατα (με βάθος μικρότερο από μερικές εκατοντάδες μέτρα) είναι ένα πιο απαιτητικό περιβάλλον αλλά ταυτόχρονα σημαντικό για πολλές επιθέσεις, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων τύπων καταστρεπτικών σεισμών.

Δημοσιεύτηκε στο: Journal of Geophysical Research-Solid Earth

Παγιδεύοντας τα λίπη για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας

Μια νέα μελέτη από το Ινστιτούτο Wyss του Χάρβαρντ αναφέρει ότι ένα από του στόματος χορηγούμενο υγρό άλας που ονομάζεται CAGE (Choline and Geranate),έχει την ικανότητα να περιορίζει με φυσικό τρόπο την απορρόφηση λίπους από τις τροφές σε αρουραίους, χωρίς εμφανείς παρενέργειες, καθώς και να μειώνει το συνολικό σωματικό βάρος κατά 12% όταν ακολουθείται διατροφή πλούσια σε λιπαρά. Σκοπός της ερευνητικής ομάδας είναι η ανάπτυξη ενός προϊόντος που δεν θα προκαλεί παρενέργειες στον άνθρωπο και θα βοηθά στη διατήρηση του σωματικού βάρους ώστε να αποφεύγονται οι επεμβατικές μέθοδοι (π.χ. λιποαναρρόφηση, βαριατρική επέμβαση) για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας.

Δημοσιεύτηκε στο: PNAS

Μόνιμη βαφή και χημικά ισιωτικά για τα μαλλιά μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για καρκίνο του μαστού

Σύμφωνα με έρευνα από το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας, οι γυναίκες που χρησιμοποιούν μόνιμες βαφές και χημικά προϊόντα για το ίσιωμα των μαλλιών εμφανίζουν υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού σε σχέση με γυναίκες που δεν χρησιμοποιούν αυτά τα προϊόντα. Οι ερευνητές αναφέρουν ότι ο κίνδυνος εμφάνισης καρκίνου αυξάνεται με τη συχνότερη χρήση αυτών των χημικών προϊόντων. Συγκεκριμένα, βρήκαν ότι οι γυναίκες που χρησιμοποιούσαν τακτικά μόνιμη βαφή μαλλιών παρουσίαζαν 9% περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρκίνο σε σχέση με γυναίκες που δεν χρησιμοποιούσαν βαφές μαλλιών και μάλιστα στις γυναίκες αφρικανικής καταγωγής το ποσοστό αγγίζει το 60%. Αντίστοιχα, η συχνή χρήση χημικών προϊόντων για το ίσιωμα των μαλλιών σχετίζεται με 30% αυξημένη πιθανότητα ανάπτυξης καρκίνου του μαστού.

Δημοσιεύτηκε στο: International Journal of Cancer

Μηνιαίο αντισυλληπτικό χάπι μπορεί να αντικαταστήσει τις καθημερινές δόσεις

Τα αντισυλληπτικά χάπια αποτελούν ένα ευρέως χρησιμοποιούμενο μέτρο αντισύλληψης, η αποτελεσματικότητα των οποίων βασίζεται στην καθημερινή λήψη τους. Ερευνητές από το ΜΙΤ αναπτύσσουν  ένα νέο από το στόματος χορηγούμενο αντισυλληπτικό που θα λαμβάνεται μόνο μία φορά το μήνα και η δράση του θα διαρκεί για 3-4 εβδομάδες. Οι ερευνητές αναφέρουν ότι η χρήση μηνιαίου αντισυλληπτικού μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στην υγεία των γυναικών και των οικογενειών τους, ειδικά στις αναπτυσσόμενες χώρες, και να μειώσει τις ακούσιες εγκυμοσύνες που προκύπτουν λόγω αμέλειας καθημερινής λήψης των χαπιών.

Δημοσιεύτηκε στο: Science Translational Medicine